Contact

    TELEFOONNUMMER

    ONS ADRES
    Jansbuitensingel 6-4
    6811 AA Arnhem
    Nieuws

    Ben jij als makelaar lokaal zichtbaar in Google?

    Maar liefst 46% van de zoekopdrachten hebben een lokale intentie. Potentiële woningkopers of verkopers typen als zoekwoorden vaak termen als ‘’makelaar Arnhem’’ of ‘’verkoopmakelaar Utrecht’’. Je wil met die termen zo hoog mogelijk komen te staan, grote kans dat zoekers namelijk alleen naar de drie bovenste namen van makelaars kijken. Hoe zorg je als makelaar dat je vindbaar bent in lokale zoekopdrachten?

    Gebruik Google mijn Bedrijf

    Heb je al een Google Mijn Bedrijf pagina? Zo nee, dan wordt het tijd om hiermee aan de slag te gaan! Hoe meer informatie je invult, hoe meer nuttige informatie Google kan tonen aan gebruikers op de verschillende diensten van Google, zoals Google Maps en Google Zoeken. Je kunt het houden bij contactgegevens en openingstijden en je logo, maar je kunt er nog veel meer mee. Denk aan afbeeldingen van de buiten- en binnenkant van het kantoor, producten/services en blogs en/of nieuwsberichten.

    5-star service

    Tevreden (ver)kopers kun je vragen om een review op Funda achter te laten, maar je kunt dit ook vragen voor Google. Maak een reviewlink aan zet deze standaard in je e-mails of op plaats deze op je social kanalen. Hoe vind je dit? Wanneer je inlogt in Google Mijn Bedrijf zie je op de home een vakje met ‘’krijg meer reviews’’, deze link kun je nu aanpassen en delen!

    Waar wil jij op gevonden worden?

    Gebruik zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden ook in je teksten, of geef deze mee aan de tekstschrijver. Schrijf je de teksten zelf? Zorg er dan voor dat je 1 zoekwoord per pagina gebruikt, bijvoorbeeld rond de term ‘woning kopen Malden’. Verwerk dit woord een aantal keer in je tekst, tussen de 2-5% van totale hoeveelheid woorden, maar zorg er wel voor dat de teksten goed leesbaar blijven. Want uiteindelijk wil je dat de lezer overtuigd wordt om contact met je op te nemen.

    Seo features

    Belangrijk bij creëren van een nieuwe pagina of blog is het gebruik van Seo titels en meta-beschrijvingen. Het is een must dat je voor elke pagina een aparte Seo titel en metabeschrijving schrijft, en hier het (lokale) zoekwoord van de pagina in verwerkt. Benieuwd welke on-page seo optimalisaties je nog meer kunt doorvoeren? Neem contact op, we gaan graag met je in gesprek!

     

    Inspireer, adviseer en creëer

    Wil je Google laten zien dat je een expert bent op een bepaald gebied en autoriteit uitstralen, dan is het een aanrader om met een blog of nieuwssectie op je website te starten. Natuurlijk is het van belang dat je vooraf bedenkt of je wel de tijd, zin of mankracht hebt om een blog bij te houden en over welke thema’s jij kennis in huis hebt.

    Wil jij lokaal beter zichtbaar zijn? Sparren met onze marketingprofessionals of een nieuw platform met o.a. seo teksten? Neem dan contact op!